אנחנו חיים בעידן דיגיטלי שאין לו גבולות או חסמים טכנולוגיים, עידן שבו לכל אחד מאיתנו יש טלפון חכם ומחשב שמאפשרים לנו לנהל בפשטות ובקלות יחסית מגוון רחב של נתונים ועולמות תוכן בכל זמן נתון. בין שלל האופציות הזמינות העומדות לרשותנו, קיימת גם טכנולוגיה שמאפשרת לכל אדם לסחור בחוזים עתידיים על סחורות באופן עצמאי, בכל שעות המסחר ומכל מקום.

בזירת סוחר, מסחר בסחורות משמעו מסחר בחוזה הפרשים על חוזים עתידיים על מכשירים כמו נפט גולמי, חיטה, תירס, גז טבעי או קקאו ושל מתכות שונות ומהווים לצורך העניין נכס פיננסי לכל דבר ועניין.

כיצד פועל המסחר בסחורות בזירת סוחר?

כאמור, מסחר בסחורות באמצעות זירת סוחר הינו מסחר בחוזי הפרשים (CFD – Contract for Difference) שערכם נגזר מן חוזים עתידיים על סחורות מתבצע באמצעות פלטפורמת מסחר ואינו דורש מעבר בפועל של סחורות מיד ליד – כמו בשווקים אחרים – אלא רק "על הנייר" וההתכסות בין הצדדים הינה כספית בלבד.

מכאן, שחוזה הפרשים (CFD) הוא כלי פיננסי מתקדם שמאפשר לסוחר לסחור בכל שעות היממה בכל אחת מהסחורות שאנו ב- Atrade מציעים.

חשוב לציין כי מסחר בזירת סוחר כמו Atrade מאפשרת לסוחרים בה מסחר ממונף בכל כיוון, הן בשורט והן בלונג.

יש לציין  שמחירי הסחורות עלולים להיות מושפעים מגורמים שונים כמו ביקוש והיצע, אקלים פוליטי, מזג אוויר או כוח עליון ולפיכך להפוך לרגישים לתנודות וזעזועים מעת לעת.

בנוסף, מסחר בחוזים עתידיים באמצעות CFD עלול להיות מסוכן בשל העובדה שמדובר בהשקעה ספקולטיבית לאור המסחר במינופים שעלולה להוביל להפסדים משמעותיים בטווח זמן קצר. 

באילו סחורות ניתן לסחור?

זירת המסחר של חברת Atrade מאפשרת לסוחריה להשקיע בסוגים שונים של סחורות – בהתאם לבחירתו: נפט גולמי, זהב, כסף, פלטינום, פולי סויה, חיטה, גז טבעי, גז לחימום, בנזין, קפה, סוכר, כותנה, נפט ברנט, פלדיום , קקאו ונחושת.

המסחר בחוזים עתידיים בכל אחד מהמכשירים הפיננסיים שלAtrade – מושפע מההיצע והביקוש בשווקים הבינלאומיים ונגזר מהפעילות הכלכלית העולמית – נחלק לשלוש קטגוריות עיקריות: מוצרי אנרגיה, מתכות, סחורות חקלאיות.

• המסחר במוצרי אנרגיה כולל נפט גולמי, גז טבעי, גז לחימום, בנזין ונפט ברנט. חברת Atrade מאפשרת לך לסחור בנפט גולמי ובמוצרי אנרגיה אחרים בפשטות באמצעות CFD במחירי שוק בזמן אמת ובעמלות נמוכות. כאמור, ביכולתך גם לבצע עסקאות קניה (לונג) כאשר הסוחר צופה עליה במחיר הסחורה ועסקאות מכירה (שורט) כאשר הסוחר צופה ירידת מחיר בסחורה.
• המסחר במתכות כולל מתכות יקרות כמו זהב וכסף לצד מסחר במתכות אחרות תעשייתיות יותר כמו פלדיום ונחושת.
• המסחר בסחורות חקלאיות של חברת Atrade כולל מסחר בגרעיני תבואה כמו פולי סויה, חיטה וקקאו וסחורות אחרות כמו קפה, סוכר וכותנה.

לסיכום, נחזור ונציין כי המסחר בסחורות אינו עוסק בנכס הבסיס עצמו אלא בחוזי הפרשים על החוזים העתידיים (CFD) וטומן בחובו סיכונים.

*מסחר בחוזי הפרשים על חוזים עתידים ורק חוזים עתידים לא נכללים זהב וכסף. המסחר על הזהב והכסף נעשה מול מטבע הדולר בעסקת ספוט.