תחום המסחר בחוזים עתידיים מקובל בזירות מסחר רבות בעולם, ומאגד בתוכו שורה ארוכה של מכשירים פיננסים – מסחורות ועד מדדים מובילים. 

חוזה עתידי הוא כלי פיננסי שמגלם את ציפיות המשקיעים במכשיר פיננסי כלשהוא ומגדיר עבור הצדדים את תנאי העסקה. בנוסף, הוא מהווה התחייבות לרכישה או למכירה עתידית של אותו נכס – במועד שהוגדר מראש על ידי המוכר, ובמחיר שהוסכם על ידי הקונה בעת ביצוע העסקה. 

במילים אחרות, חוזה עתידי הוא עסקה בין שני צדדים כשעל צד אחד חלה התחייבות לקנות ועל הצד השני חלה ההתחייבות למכור במועד הנקוב. ולכן, כאשר סוחר מחליט לסחור בחוזים עתידיים על סחורות או בחוזים עתידיים על מדדים, הוא עושה זאת כי הוא מאמין ומשוכנע שיש לו הזדמנות להרוויח מעלייה או ירידה של סחורה מסוימת, כמו נפט למשל, בטווח של 3 חודשים לדוגמה.

מכאן, שטרם ביצוע הפעולה על שני הצדדים לקבל החלטה לגביי מחירו העתידי של הנפט בבורסות העולם ולהתחייב לביצוע העסקה.

ניתן לסחור בחוזים עתידיים גם באמצעות חוזי הפרשים ובאנגלית CFD (Contract for Difference). המסחר בחוזי הפרשים CFD ב- ATRADE מתבצע באמצעות ו/או Metatrader 4/ ATRADEGO / WebTrader מערכות מסחר מתקדמות לביצוע עסקאות מקוונות בחוזים עתידיים על מכשירים פיננסיים כדוגמת סחורות ובחוזים עתידיים על מדדים.

מסחר בחוזים עתידיים על סחורות

מסחר בחוזים עתידיים על סחורות מגלם בתוכו מגוון רחב של סחורות כגון סחורות אנרגיה כמו נפט גולמי, גז טבעי וסחורות חקלאיות כמו קפה, חיטה, סויה, תירס ועוד. 

ב- ATRADE המסחר עצמו מתבצע באמצעות פלטפורמת מסחר ייעודית- MetaTrader ו/או WebTrader ו/או ATRADEGO , באמצעות CFD ואינו דורש מעבר בפועל של סחורות מיד ליד, אלא רק "על הנייר".

יתרה מכך, אנו ב- ATRADE מציעים ללקוחותינו לסחור באמצעות חוזי הפרשים על חוזים עתידיים, ומאפשרים מסחר ממונף וזאת לצד עמלות אטרקטיביות. אנו ב- ATRADE מזמינים אתכם להתעדכן בסחורות בעמוד תנאי מסחר כאן.

מסחר בחוזים עתידיים על מדדים

מדדים הם מכשירים פיננסיים המייצגים את הערך הכולל של ניירות הערך המהווים את הבסיס לאותו מדד. במסחר בחוזים עתידיים על מדדים באמצעות חוזי הפרשים CFD לא מתקיימת העברה פיזית של הנכס. 

חברת ATRADE מובילה כיום את תחום המסחר המקוון בחוזים עתידיים על מדדים באמצעות CFD ומעמידה לרשות לקוחותיה מגוון רחב של מדדים למסחר עצמאי באמצעות פלטפורמות מסחר מתקדמות כמו Metatrader 4 ,ATRADEGO, WebTrader, המאפשרות לסוחרים לעבור בקלות ובנוחות בין הפלטפורמות השונות וזאת יותר מכל זירות מסחר מקוונות אחרות.

זאת ועוד, המסחר בחוזים עתידיים על מדדים מאפשר גיוון בתיק ניירות הערך ומאפשר לסחור באפיקי השקעה שונים בשוק ההון.

ב- ATRADE תוכלו לסחור באמצעות חוזי הפרשים CFD בין היתר גם על המדדים הבאים:

S&P 500 – מדד מוביל וחשוב שמבוסס על מחירי המניות של 500 החברות הציבוריות המובילות הנסחרות בבורסת ניו יורק (NYSE).

הנאסד"ק NASDAQ 100 – מדד המייצג את הערך של 100 מהחברות – טכנולוגיות על פי רוב –  הרשומות בנאסד"ק ומבוסס על שווי השוק שלהן.

הדאו ג'ונס /DJ30 –  ממוצע משוקלל של 30 מניות נבחרות של חברות ענק אמריקאיות, שנסחרות בבורסת נאסד"ק ובורסת ניו יורק.

DJ EURO STOXX 50 – מדד שמאגד בתוכו 50 מניות נבחרות של חברות מובילות הנסחרות באירופה.

הדאקס / DAX 30– מדד הדאקס נסחר בבורסת פרנקפורט בגרמניה ומודד את הביצועים של 30 החברות הגדולות הנסחרות בגרמניה.

מסחר במדדים באמצעות חוזה הפרשים CFD  מקנה יתרונות רבים, בהם האפשרות לקנות או למכור מוצר פיננסי בחופשיות מלאה היות ואין לך בעלות על אותו נכס בסיס. באופן זה ניתן לסחור במניות,  ובמקרה הזה לסחור בחוזה הנגזר מערכו של המדד.

לסיכום, קיימים יתרונות רבים למסחר בחוזים עתידיים עם  ATRADE: מגוון רחב של סחורות  ומדדים, מסחר ממונף ומרווחי מסחר נמוכים.

עם זאת, חשוב לציין כי למרות שבמסחר ממונף בחוזים עתידיים מחיר העסקה נקבע מראש – הרי שעדיין מדובר בכלי פיננסי שכולל בתוכו סיכון, אשר עלול להוביל להפסד כספי בפרק זמן קצר.