Margin Call
מהו Margin Call ?
Margin Call (דרישת בטחונות) מתרחשת כאשר המערכת מזהה שהביטחונות של הסוחר אינם מספיקים כדי לתמוך בעסקאותיו, או במילים אחרות – כששווי התיק של הסוחר מגיע לסף מינימלי של הבטחונות הנדרשים, לדוגמה ב-ATRADE – כששווי התיק של הסוחר מגיע ל-10% מהבטחונות.
במצב כזה, העסקה המופסדת ביותר תיסגר ראשונה, ובעקבותיה יתר העסקאות הפתוחות, בהתאם למצב הבטחונות הנוכחי בחשבון.
חשוב להבין שככל שהמינוף יהיה גבוה יותר כך הסיכוי ל- מרג'ין קול יגבר.
על מנת להימנע מ- Margin Call על הסוחרים:
- לוודא שיש מספיק ביטחונות בחשבון המסחר לעסקאות הפתוחות, וזאת באמצעות הפקדה לחשבון המסחר, סגירת חלק מהעסיקאות הפתוחות ושימוש בהוראות עתידיות.
- להבין היטב כיצד פועל המינוף בפעילות המסחר ומהו יחס המינוף איתו הסוחר בוחר לעבוד.
דוגמה מספרית:
לסוחר יש חשבון עם 2,000$ בטחונות.
נניח והסוחר מעוניין לסחור על זהב ולצורך הדוגמה מחיר אונקיית זהב שווה ל-2,000$.
המינוף על הזהב הינו 1:100 במידה והסוחר ירצה לרכוש אונקיית זהב 1 – הוא יידרש לבטחונות בגובה של 20$ (שבמקרה הזה מהווים 1% מגובה העסקה).
אם תיפתח עיסקה במינוף המקסימלי והסוחר ידרש לממש את כל ה-2,000$ כבטחונות – יוכל הסוחר לפתוח פוזיציה על 100 אונקיות זהב (זאת אומרת שסך גודל העיסקה שלו יהיה 200,000$) – ובכך כל ה-2,000$ שיש לסוחר בחשבון ישמשו לביטחונות לטובת העיסקה.
בעצם, ה-2000$ בחשבונו של הסוחר הם 1% מגובה העיסקה.
במידה וכיוון השוק יהיה נגד הפוזיציה – הפוזיציה תיסגר באופן אוטומטי כאשר שווי חשבון המסחר יירד ל- 200$ (או פחות), המהווים 10% (או פחות) מהבטחונות הפעילים.
תהליך זה נקרא Margin Call. יש לציין, כי בכל מקרה הסוחר לא יכול להפסיד יותר ממה שיש בחשבון המסחר.
ב-ATRADE קיים שירות מארג'ין – השירות יישלח באמצעות מייל ו-SMS על מנת להתריע כאשר רמת הבטחונות בחשבונך עומדת על 50%, ותזכורת לכך שכאשר רמת הבטחונות תגיע ל10% – עסקאותיך ייסגרו בצורה אוטומטית מהעסקה המפסידה ביותר. הודעה זו תשלח עד פעם אחת ליום, וכן עלולה להשלח בימים שישי ושבת, בהתאם למצב החשבון. |
המאמר הזה תרם לכם? תרצו ללמוד עוד?
מוזמנים למערך ההדרכה שלנו אשר מתחדש עבור סוחרי ATRADE כל הזמן – על מנת להביא את כלל הידע והכלים הדרושים לחווית מסחר אופטימלית.
בכל שאלה מוזמנים לפנות אל שירות הלקוחות של ATRADE.