מהי מכירה בשורט/בחסר  Short selling ?

המונח מכירה בשורט, הידוע גם כמכירה בחסר מתאר פעולה המתבצעת בשוק ההון. פעולה זו מתבצעת כאשר הסוחר מאמין שמכשיר פיננסי מסוים צפוי לרדת והוא צופה כי ישא רווח מירידת הערך.

כאמור, המוכר מתכנן להרוויח מההבדל בין מחיר הנכס בעת המכירה לבין מחירו בעת הרכישה.

כדי לבצע שורט, הסוחר מבצע מכירה של נכס פיננסי שלא שייך לו (באמצעות השאלה) ברגע המכירה. לאחר מכן הוא רוכש את הנכס, בציפייה במחיר נמוך יותר, ומחזיר אותו לבעליו המקוריים.

המטרה היא ליצור רווח מההפרש בין מחיר המכירה לבין מחיר הרכישה, כאשר הסוחר מקווה שמחיר הנכס ירד בין זמן המכירה לרכישה.

מכיוון שב- ATRADE המסחר מתבצע על הפרשי מחירים – המכירה בחסר/SELL מתבצעת על ידי פעולה טכנית פשוטה של פתיחת פוזיציה ולא במסגרת מנגנון השאלה כפי שתואר.

כדאי להכיר: יש לשים לב לתופעת השורטיסטים אשר מטרתם להרוויח מירידות מחירים ואשר משתמשים בשיטות שונות על מנת לגרום למשקיע/סוחר רגיל להתפתות למכור או לקנות נכס פיננסי כלשהו (ובכך לגרום לירידתו או עלייתו כשמדובר בנפחי מסחר גבוהים).

השורטיסטים יימצאו בעיקר בנכסים בעלי מחזור מסחר בינוני/נמוך וכן בניירות ספקולטיבים במיוחד בגלל התנודתיות הרגשית של המשקיעים.

איך מתבצעת מכירה בשורט ?

ב-ATRADE ניתן לבצע מכירה בחסר על כלל המוצרים הנסחרים. הפעולה מתבצעת בקלות מהבחינה הטכנית על ידי לחיצה ישירה על כפתור ה-SELL ובכך להיכנס לעסקת שורט, כפי שניתן לראות בצילום  המצורף:

הפעולה ההפוכה למכירה בשורט היא פעולת לונג (Long) בפוזיציית לונג, הפעולה מתבצעת על ידי לחיצה ישירה על כפתור ה-BUY ובכך להיכנס לעסקת לונג.

מספר נקודות חשובות בנוגע לעסקאות שורט ב-ATRADE:

  • ככל שהערך של הנכס הפיננסי יורד – הסוחר מרוויח מירידת הערך. כך גם אם הערך הפיננסי יעלה  – הסוחר יפסיד כסף.
  • כיום ישנם סוחרים הבוחרים כחלק מאסטרטגיות נרחבות גם עסקאות שורט.
  • המינוף באייטרייד זהה גם לעסקאות לונג וגם שורט תלוי מכשיר פיננסי, מה שאומר בפועל כי הבטחונות הנדרשים יהיו זהים הן בהעסקאות לונג והן בעסקאות שורט.
  • גם בעסקאות שורט ניתן לבצע כלל ההוראות העתידיות ביניהן כניסה לעסקה בהוראה עתידית, הגבלת הרווח או ההפסד.
  • כמו בעסקאות לונג גם בעסקאות שורט לא ניתן להיכנס למינוס והסיכון העיקרי הוא רק הכסף הנמצא בחשבון המסחר וכל זאת בהתאם למינופים של המכשירים הפיננסיים השונים.

לסיכום

ב- ATRADE, כאמור ניתן לבצע עסקאות שורט על ידי לחיצה על כפתור המכירה/ SELL. מסחר בשורט מתבצע כאשר סוחר מצפה שערך מכשיר פיננסי מסוים יירד וכי הוא ישא רווח מירידת הערך. עסקאות שורט נמצאות בשימוש נרחב בעולם המסחר בשוק ההון.

למידע נוסף אודות מכירה בחסר, אנא פנה אל נציגנו בשירות לקוחות ונשמח לעמוד לרשותך.